Formandsberetning mangler : Michael Mosegaard

Generalforsamlingen 04 02 2006

Referat af vel overstået generalforsamling hos Per Von And Breinbjerg.

Formand: Kim Små Lerche.

Kasserer: Kent Søby Suppe Jensen.

Sekretær: Jesper Kværulant Skals.

Underholdning 2007: Morten Zig-Zag Schat.

Carsten Globushoved Bloch blev atter i år valgt til nummerpige, i forbindelse med valg af spisesteder for sæsonen 2006/2007.

1. Ny paragraf indeholdende mulighed for eksklusion af broder, efter afstemning af Logens medlemmer, i mangel på respekt for De Sultnes Loges skrevne - og uskrevne regler, mangel på moral og etik, dovenskab eller anden form for sledrianeri. Forslaget vedtaget.
  2. At fordoble indbetalingernes størrelse fra 100 kr. til 200 kr., for at kunne oppebære likvid kassebeholdning og for at skulle undgå pludselige indbetalinger ved akutte opståede nødsituationer. Det blev vedtaget, at periodebetalingerne hæves fra nuværende 3x100 kr. til 4x150 kr. samt kontingentet hæves tilsvarende.
  3. Ved forglemmelse af samværsaften og deraf opringning fra brødre for derefter at møde op, takseres til bøde på 150 kr. Forslaget vedtaget.
  4. Forslag om vejning af medlemmerne, for at kunne følge udviklingen. Forslaget bortkastet.
  5. Forslag om at bestyrelsen en gang om året skal arrangere et arrangement, som er for bestyrelsen fuldstændig enerådig om hvad, hvor, hvornår, hvordan og for hvem (denne dag evt. med påhæng). Forslaget vedtaget.
  6. Forslag om deltagelse i årets vognoptog og en brainstormingsdag noget tid før. Forslaget vedtaget.
  7. Kommende forslag skal afleveres skriftligt til bestyrelsen inden generalforsamling. Forslaget vedtaget.

Den nye kok fra restaurant Munkebjerg havde tryllet i køkkenet, og dette blev serveret med nænsomme hænder af Sarah.

Maden var som følger:

1.    Jordskokkesuppe m/ jordskokkechips og persille.

2.    Oksecapasio m/ grillet artiskokker, pinjekerner og sprød salat.

3.    Grillet kammusling på bund af sukkerærter, chalotteløg og med citronskum.

4.    Calvadossorbet.

5.    Svinekæber på champagnerisotto.

6.    300g. oksemørbrad på østershatte og pommes anne.

7.    Comtétærte og comtéost m/  fransk salat.

8.    Ostetallerken m/  4 franske oste.

9.    Appelsinsoufflé m/ hindbærculli.

10.    Hvid chokolademousse m/ sprød kage.

Under generalforsamlingens højdepunkt var der nogle stykker, der så langt til de forskelliges tallerkner, for ikke at ende som årets svækling. Under hovedretten kom Kim Små Lerche med utallige hentydninger til Elvin Banditten Laursen om, at han absolut måtte være mæt. Da hovedretten var konsumeret, skulle aftenens motion foretages, i form af en lille gåtur i den friske februar aften. Denne var åbenbart en lidt for lang tur, for inden næste ret måtte Per Von And kapitulere over øjenlågenes vægt, han kom dog tilbage, da en ny tallerken blev serveret.

Efter retterne 7 og 8 kom der fornyet spænding, om hvem der skulle blive årets svækling, da dette var oste og det er ihvertfald ikke noget Carsten Globushoved Bloch spiser, og med Kenni Flæskefjæs Larsen samt Jesper Kværulant Skals's mange gåture til spanden, var der lagt op til en gyserafslutning i år. Også i den modsatte ende af skalaen, var der spænding mellem de tre knusere; Morten Zig-Zag Schat, Per Von And Breinbjerg og Michael Moooose Mosegaard, kun Kent Søby Suppe Jensen kørte sit helt eget løb og var uden for chance for, at vinde en af de meget eftertragtede medaljer.

Efter ret nummer 8 var det Kim Små Lerche's tur til, at føle hvorledes tyngdekraften kunne påvirke øjenlågene, disse søgte med uanet styrke mod jorden og det lykkedes, uden den store indvending fra Små. Han fandt da også tilbage, efter der var serveret nye forsyninger.

Vejningen af levnet mad blev foretaget af Kim Små Lerche samt Jesper Kværulant Skals.

1. Per Von And Breinbjerg             53 g.

2. Morten Zig-Zag Schat             134 g.

3. Michael Moooose Mosegaard     140 g.

4. Kent Søby Suppe Jensen         179 g.

5. Carsten Globushoved Bloch      227 g.

6. Jesper Kværuant Skals           261 g.

7. Kenni Flæskefjæs Larsen        278 g.

8. Kim Små Lerche                   320 g.

9. Elvin Banditten Laursen          425 g.