Formandens beretning fremført som digt:

Der var engang to madglade venner

Som mange i byen kender

Med dårlige manerer

Og særlige karakterer

De startede logens bestyrelse

Globus elsker ikke forstyrelse

Men han fuldendte Olsen-banden, for fanden

Trioen var kun for manden

Derpå fulgte gode og magre år

Zig-zag var med på de kår

Luke og Nygård bravt omend

Ingen af dem jo var rigtige mænd

Elvin Firmaejer Bandit tænker jo med to hjerner:

Bare ingen pigerne fjerner

Lige siden han kom ind

Pengekassen lider ikke af svind

Så kom kværulanten

Han er lidt uren i kanten

Men magen til iver og fingersnilde

Ja han burde indkalde til logegilde

Per Von And og Suppe

Dem kan kun en god kok fuppe

De spiser og fortærer

Og gastronomi begærer

Kenni, et fejlskud han var

Men penge i kassen han bar

I år 8 steder vi var at besøge

Uden en eneste skøge

På Linå kro vi spiste

Deres mad vi ikke priste

Haha, sovs ad libitum vi fik

Sultne alle gæster gik

I Silkeborg på Karoline Amalie vi fik

Vores punges penge til at gå som en slik

Maden var fantatisk

Skønt prisen var dramatisk

Til Suppes fødselsdag vi alle var

Sikke en propfyldt bar

Og maden intet fejled'

Den havde han sikkert krejled'

Til Optimistrevy vi købte billetter

Hvor mange ingen gætter

Et årligt tilbagevendende hit

Lad det blive det næste skridt

Jeg hermed på skrift lover

At hallen igen koger

Jeg vil indsamle og hente

Så man hjemme kan sidde og vente

En opfordring til at tage initiativer på egen hånd

Det må være logens ånd

Vi håber på nye medlemmer

Også nogen vi ikke kender

Til sidst vi alle vores glas skal hæve

Med den bare næve

Også du, Globusform

Logen længe leve med sin norm !!

Formanden (Kim Lerche)

Generalforsamlingen 3. februar 2007

Referat af vel overstået generalforsamling hos Morten "Zig-Zag" Schat.

• Elvin "Banditten" Laursen blev enstemmigt valgt til ordstyrer.

• Formand Kim "Små" Lerche fremførte et meget flot formandsdigt. Beretningen blev enstemmigt godkendt.

• Kasserer Kent "Suppe" Søby fremlagde regnskab. Saldo før udgifter til generalforsamling kr. 11.007,75. Regnskabet blev enstemmigt godkendt.

• Bødetakster blev gennemgået og de fortsætter med samme takster i indeværende periode.

• Der var ingen indkomne ansøgninger at tage stilling til.

• Der var herefter valg af bestyrelse. Morten "Zig-Zag" Schat og Carsten "Globushoved" Bloch blev igen i år valgt til stemmetællere. Afstemningen viste, at Per "Von And" Breinbjerg blev formand, kasserer blev Morten "Zig-Zag" Schat, Carsten "Globushoved" Bloch blev sekretær. Kent "Suppe" Søby blev valgt til at skulle foranledige underholdning til næste generalforsamling. Alle fire var begejstrede for valget og takkede herfor.

• Efter valg til bestyrelse skulle der findes spisesteder for den kommende sæson. Ved fælles hjælp blev der ved lodtrækning fundet 8 spisesteder og 4 reserver ud fra tidligere indkomne forslag til spisesteder.

• Der indkom herefter forslag fra Michael "Moooose" Mosegaard om etablering af hjemmeside. Emnet blev diskuteret og godkendt af et flertal. Michael "Moooose" Mosegaard blev herefter udpeget til livsvarig webmaster. Ekstra ordinære udgifter til etablering af hjemmesiden kræver en ekstra indbetaling kr. 300,- pr. mave. Beløbet vil blive opkrævet af kassereren ved en senere lejlighed.

• Emnet om prøvespisning blev igen berørt. Det er herefter således sådan, at et evt. kommende medlem skal med ud på en "ordinær spiseaften" før afstemning om optagelse i logen kan gennemføres. Dette skal føres ind i vedtægterne.

• Det blev aftalt, at logen i 2007 ikke skal deltage ved Prærieoptoget.

• Ordstyrer Elvin "Banditten" Laursen takkede herefter for god ro og orden, hvorefter den formelle del af generalforsamlingen var afsluttet.

• Herefter var der underholdning ved Morten "Zig-Zag" Schat. Morten frembragte "sit syn på logebrødrene", hvorefter han havde forberedt en spændende quiz/spil med flotte præmier.

• Inden spisning var der herefter det obligatoriske spil Halv-Tolv. Da regnskabet blev gjort op til sidst var der kr. 237.- til "kassen".

• Endelig kom vi til dagens højdepunkt, som alle logebrødre havde set frem til, nemlig spisningen. Der blev serveret 9 retter og et par "ganerensere". Retterne var 1. Toastbrød m/kryderurter, bacon og skinke, 2. Fiskesuppe m/blåmuslinger, 3. Tigerrejer m/persille og hvidløg, 4. Andelever m/ristet rugbrød og løg, 5. Kylling, krabbekød og rejer i sur/sød-sovs, 6. Lasagne af andekød og oksekød, spinat og fetaost, 7. Oksemørbrad m/kartofler og rødbeder, 8. Gedeost på en bagt bund m/stærk tomat, 9. Chokoladekage m/hindbær. Velbekomme.

• Den efterfølgende vejning af rester viste, at Kim "Små" Lerche ikke var så sulten som resten og derfor havde levnet 197 gr. mad og derfor blev Årets svækling. Tre logebrødre gjorde deres pligt og spiste op. Det var Michael "Moooose" Mosegaard, Kent "Suppe" Søby og Per "Von And" Breinbjerg og de kunne derfor hyldes som Årets Ædedolke.