Formandens beretning:

Endnu et spændende år med De Sultnes Loge er gået.

Sæsonen bød på flere spændende spisesteder, som lagde over middel - ikke mindst sidste spisested "Restaurant Patrice", der fik meget flotte karakter og ord med på vejen.

Vi fik et nyt loge-medlem: Lasse Dalsgaard, og Per Breinbjerg udtrådte af logen og overgav formandsposten til undertegnede.

Året har budt på flere begivenheder:

Jesper friede til Maja og vi blev budt til et flot bryllup på Hotel Himmelbjerget d. 6 juni, familien Skals blev også forøget med endnu en lille pige d. 5. september - ja han er jo åbenbart ikke mand nok til at lave drenge.

Michael Mosegaard blev 40 år 26. oktober og inviterede til fødselsdag med smørrebrød og underholdende spil hos ham selv d. 31. oktober.

Undertegnede og frue inviterede til julefrokost hjemme hos os, for logen d. 28. november - nogle kom før end andre - ja Kim det var ikke d. 28. december ! Godt du alligevel kunne komme, dog desværre uden Anne-Sofie. Julefrokosten forventer jeg de kommende formænd viderefører.

Carsten Bloch rundede de 50 år d. 17. december tillykke med det - fødselsdagen blev afholdt med stor fest i Thorlund forsamlingshus d. 16. januar 2010.

Kim, der rundede de 40 d. 26. marts 2009, valgte at invitere til Rødvinsaften d. 22. januar 2010 - dette blev dog aflyst pga. sygdom, tak for invitaitionen.

Så som det ses har der været flere gode stunder incl. påhæng i dette år.

Næste sæson byder også på store begivenheder:

Logen kan fejre 10 års jubilærum d. 18. februar

Lasse Dalsgaard skal være far

Jesper Skals runder 40 år d. 21. december, på forhånd til med det til os og dem.

Som formand vil jeg takke bestyrelsen for året der gig og håber at alle medlemmer vil nyde vores generealforsamling.

Formanden Kent "Suppe" Vind

Generalforsamlingen 6/2 2010

Referat af vel overstået generalforsamling hos Lasse/Pejsegården.

Formand: Lasse Smalltalk Jensen. (4 stemmer)

Kasserer: Carsten Globushoved Bloch. (4 stemmer)

Sekretær: Michael Mooose Mosegaard. (5 stemmer)

Underholdning 2011: Kim Små Lerche. (3 stemmer)

Den siddende bestyrelse havde prøvet alt muligt for at finde en kok til generalforsamlingen, dog uden held, og måtte se sig nødsaget til at prøve andre alternertiver, hvilket de nok aldrig skulle have gjort. Der blev bestilt en 8-retters menu på Pejsegården, jeg og mine bestyrelseskollegaer beklager dybt over den lange ventetid og den manglende kvalitet.

Maden var som følger:

1. Indbagt hummersuppe
  2. Stegt søtungefilet.
  3. Sorbet.
  4. Røget andebryst.
  5. Oksemørbrad.
  6. Ostetallerken.
  7. Melonsuppe.
  8. Desserttallerken.

Her til var der øl, rød-, hvidvin, vand, og kaffe ad libitum

1. Hummersuppen var langt fra noget særligt, og var så syrlig man ikke kunne smage andet, retten er den samme som kan bestilles i Dillen og som de fleste af os har fået før.
  2. Den stegte søtungefilet var en yderst lækker og veltilberedt, og de fleste syntes retten var god.
  3. Calvadossorbet, hvad fanden tænker man på når man fylder et æggebæger med det, og kalder det en ret.
  4. Retten smagte fint, men langt fra prangende, et hvert barn kunne lave det samme, 3 skiver and lagt oven på peberrodssalat pyntet med lidt grønt, men smart serveret på sort klinke.
  5. Oksemørbrad var ikke varm og man skulle kigge langt efter kvaliteten, det meste af tilbehøret var friturestegt, så retten var ikke værd og vente 1 time på.
  6. Det var langt fra udsøgte oste vi blev præsenteret for, 4 forskellige slags, nogen bedre end andre, pyntet med meget lidt appelsin, melon, ananas, og rød peberfrugt.
  7. Melonsuppen lignede mildest talt opkast, og smagte ligeså, hvis man ser bort fra den i lagte kugle vaniljeis.
  8. Desserttallerken var meget fin anrettet med 5 forskellige desserter som alle smagte godt, dog manglede kvaliteten også her.
  9. Folk var trætte af den dårlige aften og valgte at springe kaffen over og forlade stedet.
  10. Drikkevarerne var gode, dog var det svært at se i glassene at der var ad libitum.

Vejningen af levnet mad blev foretaget af Michael Mooose Mosegaard samt Carsten Globushoved Bloch.

Kim Små Lerche                         24 g.

Michael Mooose Mosegaard          50 g.

Carsten Globushoved Bloch          70 g.

Kent Søby Suppe Jensen             176 g.

Morten Zig-Zag Schat                 190 g.

Jesper Kværulant Skals               202 g.

Lasse Smalltalk Jensen               358 g.

Elvin Banditten Laursen              638 g.

Som noget helt nyt blev Kim Små Lerche Årets ædedolk, han missede godt nok tilbehøret til mørbraden, men fik så til gengæld sat 1½ bøf til livs. Der var selvfølgelig ikke noget nyt at spore i årets svækling som sædvanligvis gik til Elvin Banditten Laursen.

Som bevis på madens dårlige kvalitet, serverede Lasse Smalltalk Jensen en frisk gang melonsuppe lignende plamage i bilen på vej hjem fra Pejsegården, og de 3 andre passagerne i denne bil konstaterede der ikke var gået 1 time efter endt spisning, og at der i bunden af bilen lå mindst 500 g. BRÆK som rent faktisk burde have været i spanden, så med mindre Elvin Banditten Laursen ikke ønsker at aflevere sin svæklinge medalje til Lasse Smalltalk Jensen, vil der blive indkøbt en ekstra til ham.

Alt nyt og ændringer vil i år fremsendes på mail, så gerne med friske tilbagemeldninger.

Selv om denne aften ligger langt fra hvad vi forventer, har jeg nydt at have deltaget i dette dejlige selskab af gode venner!!

Med tak for endnu en dejlig aften.

Jesper Kværulant Skals's sikre stemme

Bestyrelsen.