Formands-beretning 2013-2014

Den forgangne sæson har folk lyttet til den tidligere formand.

Der har været godt fremmøde til spisestederne med undtagelse af Toke.

I den forgangne sæson har der været spisesteder med god mad i mange genre. Spisestedet No. 4 i Horsens kan dog ikke anbefales af logen.

Årets spisested fortjener endnu engang at blive nævnt – Restaurant Merlot, Vejle – her er der ikke ladt noget til tilfældighederne. Der er virkeligt kræset om maden – se anmeldelse.

Håber at der vil være ligeså godt fremmøde i sæson 2014-2015 som i året der er gået.

Loge-medlem

Kent Søby Vind

Generalforsamling 01-02-2014

Referat af generalforsamlingen hos Morten ”Zig-Zag” Schat samt Restaurant Merlot i Vejle.

Formand: Elvin ”Banditten” Lauersen

Kasserer: Kent “Suppe“ Søby

Sekretær: Jesper ”Kværulant” Skals

Underholder: Michael ”Moooose” Mosegaard

Så var det tid til årets underholdning, som var ”hestevæddeløb” arrangeret af Toke ”Stump” Pedersen. Det blev et sandt ræs og utrolige spændende løb, ikke mindst pga. vedtagelsen af, at der måtte satses penge på de forskellige ”heste”, pengene skulle tages fra de 200.- som hver især skulle stille med til det obligatoriske halv tolv.

Efter endt underholdning skulle halv tolv gennemføres, (for de resterende der havde penge tilbage, efter diverse krikker både havde galoperet og løbet den forkerte vej og når endelig det rigtige øg kom først over stregen var odds 0), som de fortløbende 12 år Elvin ”Banditten” Lauersen har deltaget, skulle han have gennemgået reglerne i dette svære spil og ganske som de foregående år, (med undtagelse af 2010), trak han sig tilbage med overskud. Tror det er sidste gang han får reglerne gennemgået.

Tiden var nu kommet til det STORE højdepunkt – MADEN. I år var det ikke en middag der skulle indtages samme sted som generalforsamlingenb blev holdt.

Vi trak i tøjet og privatchauffør Morten Zig-Zag Schat kørte os til Restaurant Merlot i Vejle, hvor der ventede os et sandt fyrværkeri af smagsoplevelser til ganen, i alt 20 retter med dertil hørende vin stod for skud.

For en gangs skyld var der ikke noget galt med maden, Jesper ”Kværulant” Skals blev ved bordet under hele middagen uden brug af sofa, en lille power nap mellem retterne var nok.

Der blev ikke i år udkåret en Årets Svækling eller Årets Ædedolk.

Menu samt stemningsbilleder fra Restaurant Merlot i Vejle

De 20 retter og vin:

Hummersuppe med fisk og urter.

Røget kammuslinger med citron olie og soja

Ristet victoriafisk med karrysautwernes sauce

Hertil Senorio de Guadianeja 2012

Lakseroulade med ravegoti

Torskesoufflé med hummercreme

Gratineret kulmule med citrus sennepscreme

Hertil Chinin Blanc, Sydafrika

Gratinerede store grønne muslinger

Røget havkat med sennepsdressing

Gratinerede jomfruhummer med hvidløg og persille

Hertil Pinot grigio 2011, Italien

Kanteral fricassé

Schwartzwalder skinke med tranebær

Røget andebryst med brombærsauce

Hertil Dolcevita, merlot-cabernet

Bornholmer hane med porre og basilikum

Svamperagôut

Rødvinskogte snegle med mild hvidløg og persille

Hertil Château Moulin d’Orsac 2005

Gratineret spansk blåskimmel ost

Lille ostetallerken

Hertil Romanera Vintage Port 1997

Rødvinsgranité med stjerne anis og figner

Varm chokoladekage

5000 Middelfart

Vedtægtsændringer.

§ 4

4. Ved hvert års generalforsamling, som altid finder sted første lørdag i februar, vil der ved lodtrækning blive fundet 8 spisesteder fra eksisterende liste, som Logen skal besøge frem til næste års generalforsamling. Desuden vælges 4 reservespisesteder.  Disse 8 hygge- og samværsdatoer findes samtidig (se protokollat 1)
Kontingent: 200 kr. betales. Dertil kommer periodebetalinger jf. protokollat 4.
Desuden spilles der på et for aftenen passende tidspunkt en runde "halv-tolv" (startkapital for hver enkelt: 200 kr.),hvor halvdelen af hver enkeltes overskud doneres til bødekassen.
Sluttelig: FÆLLESSPISNING, hvor en til dagen hyret kok og servitrice står for menuen. Her vil årets ædedolk  og – svækling findes/kåres.

Ændres til:

4. Ved hvert års generalforsamling, som altid finder sted 4 .lørdag i januar, vil der ved lodtrækning blive fundet 5 spisesteder fra eksisterende liste, som Logen skal besøge frem til næste års generalforsamling. Desuden vælges 3 reservespisesteder.  Disse 5 hygge- og samværsdatoer findes samtidig (se protokollat 1)
Kontingent: 200 kr. betales. Dertil kommer periodebetalinger jf. protokollat 4.

Protokollat 1

1. Trækning af spisestedsnummer fra eksisterende liste, numrene trækkes fra indkøbt bankospil af valgt logemedlem.

2. Trækninger af måned fremkommer således: kortene es til dame udgør månedernes numre (kortene 2, 7 og dame udelukkes pga. sommerferie, generalforsamling og julefrokoster). Der foretages 8 trækninger.

3. Trækning af weekend fremkommer således: kortene es til 4 udgør månedens weekend. Der foretages 1 trækning pr. måned

4. Trækning af dag fremkommer således: kortene dame og konge udgør fredag og lørdag. Der foretages 1 trækning pr. weekend

Ændres til:

2. Trækninger af måned fremkommer således: kortene 3, 5, 6, 8 & knægt udgør månedernes numre. Der foretages 5 trækninger.

3. Trækning af weekend fremkommer således: kortene es til 4 udgør månedens weekend. Der foretages 1 trækning pr. spisestedmarts: es & 2 – maj: es & 2 – juni: 3 & 4 – august: 3 & 4 – november: 3 & 4

4. Trækning af dag fremkommer således: kortene dame og konge udgør fredag og lørdag. Der foretages 1 trækning pr. spisested.

§ 7

Ved førnævnte 8 hygge- og samværsdatoer skal logebrødre, som lægger bil til, honoreres med 1 krone pr. kørt km. Dette beløb deles af øvrige passagerer.
Efter endt spisning er det enhver logebroders pligt, at udfylde kokkehueseddelen læseligt.
Samlingssted og mødetidspunkt er altid: Nr. Snede Skomagerforening, Strøget 23, Nørre Snede, kl. 19.00.

Ændres til:

Ved førnævnte 5 hygge- og samværsdatoer skal logebrødre, som lægger bil til, honoreres med 1 krone pr. kørt km. Dette beløb deles af øvrige passagerer.
18.00.

Ny vedtægt

§ 13

Hvis man efter eget ønske vælger, at møde op på spisestedet, er mødetidspunktet kl. 19.00

Møder man senere, vil man blive opkrævet en bøde for ”for sent fremmøde”.

Transport til denne logebroder er naturligvis for egen regning.

Man er forpligtet til, at give kassereren besked om dette, inden kl. 18.00, man vil ligeledes blive opkrævet bøde for ”for sent fremmøde”, hvis dette glemmes.

Med 1000 tak for endnu en uforglemmelig aften.

På bestyrelsens vegne

Sekretæren.